Friday 2 August 2013

#1 Tepung Pelita Paya Jaras

Salam Ramadhan Al Mubarak :)
Wah mesti seronok sakan nak bercuti rayakan? Zack ni baru balik dari Jalan Tar, saja cuci mata sambil laburkan duit untuk bergaya di hari raya.

Perghh crowd dia tak agak. Packed gila. Semut kalau jalan pun lebih laju I rasa. Semua pakat-pakat dok turun malam ni sebab I rasa ramai yang dah start balik kampung hohoho mulai esok.

I pun sama gak. Tiket balik kampung sudah kubeli, menunggu esok hari yang dinanti. Cewah. Jadi tak pantun dua kerat I tu.

Eh kejap! Haha actually entry ni aku nak share dengan korang salah satu menu street food yang tak rugi dicuba. Kuih yang biasanya berwarna putih hijau, dan dibalut dengan daun pandan ni nama dia #TepungPelita.

Sedap weyh! Especially yang ada cap mohor #PayaJaras. Terliur habis kot.

Tepung Pelita Paya Jaras

Mana nak dapat? Alah aku rasa kat mana-mana param dekat KL ni ada kot. Femes uols. Even my friend dari Indonesia, TJ pun cakap "This is good man!"
5 ketul dua hengget!


I takdelah melantak sorang-sorang benda alah ni walaupun sedap dia hanya Allah je tau. Sharing is caring uols. Masa aku beli benda ni aku share dengan budak jambu aka #CikoTomei. Thank you Ciko sebab sudi belanja I #Subway untuk Iftar. Heee

Budak KPop

Subway time :)
Weyh budak sweet ni pun bagi hadiah kat aku gak masa dia datang jumpa aku tau. Comel je aku dapat hadiah ni >
Alolo sweet kan?

Oh dah pukul 5 pagi kot. Aku belum tidur lagi rupanya. Si Aza, workmate aku cakap dia nak masak untuk sahur pagi ni. Entah jadi ke tak? Kot-kot membuta lagi. Huuuu

Okay jumpa lagi untuk lain-lain menu street food pada masa akan datang! Muah... XD


0 comments:

 
design by suckmylolly.com